lördag 11 april 2009

090411

Framför Tvn med en 100g Lindt chockladkanin i ena handen och Elle i den andra, en dålig B-film är på i bakgrunden och jag väntar otåligt in den nya dagen, Påskdagen. Då min synddag äntligen är över och jag kan börja leva lite normalt igen utan en massa godis och CocaCola. Visst jag "älskar" det, men det finns gränser, och Påsk är som alla andra stor helger där det finns godis i varja skål i hela huset och man går och tar en ny hela tiden, inte bra - inte okej - inte ens gott.
Påskaftonskväll, och jag ligger alltså hemma. Precis som alla andra dagar under denna långhelgen. Lite varning, tråki Ida har födds och jag går inte alls ut på samma sätt som för bara några veckor sen MEN det som gör alltihop så himlans bra är att jag bryr mig inte ett sk*t om det. Jag tycker det är så himla skönt att vakna upp hemma och må bra ist för att ha en väldans huvudvärk och hela ens dag är förstörd pga förgående dags utgång.
Shit, man märker att jag börjar nära mig 20 år när jag skriver sådär.

Inga kommentarer: